پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
محسن زنگنه رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی

حوزه / زنگنه بابیان اینکه مهم‌ترین دلیل عملیات طوفان الاقصی عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان است، تأکید کرد: در حالی‌که فلسطین از مسئله اول دنیا خارج‌شده بود اگر این توافق اتفاق می‌افتاد دیگر از بین رفتن رژیم صهیونیستی به یک رؤیا تبدیل می‌شد ۴۰ هزار شهید غزه و شهادت سرداران سپاه شهید نیلفروشان، شهید سید حسن نصرالله از یک فاجعه بزرگ برای جهان اسلام جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محسن زنگنه رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهرماه در همایش علمی نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با طرح این سؤال که چه ضرورتی داشت حماس طوفان الاقصی را انجام شود؟ اظهار داشت: پس‌ از این عملیات تا به امروز بیش از ۴۰ هزار شهید غیرنظامی و مجاهدان بسیاری در جبهه مقاومت ازجمله سید حسن نصرالله به شهادت رسیده است.

دلایل عملیات طوفان الاقصی

وی در ادامه به دلایلی که باید عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ انجام می‌شد پرداخت و افزود: غزه بیش از ۱۶ سال در محاصره کامل است و در تأمین سوخت، غذا و مایحتاج اولیه خود دچار مشکل بود , این‌طور نبود که غزه قبل از ۷ اکتبر یک شهر در شرایط عادی باشد غزه بیش از ۱۶ سال در محاصره و در یک خفقان خبری به سر می‌برد , فلسطین از مسئله اصلی جهان اسلام خارج‌شده بود و اسرائیل حتی بسیاری از فرماندهان حماس را ترور خاموش می‌کرد.

وی عامل دیگر طوفان الاقصی را اسارت بیش از ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بیان کرد و ادامه داد: حماس و فلسطین نمی‌توانستند در برابر جمعیت عظیمی از زندانیانی که هیچ آینده مشخص نداشتند سکوت کنند، همچنین حفظ کرانه باختری علاوه بر غزه بود زیرا رژیم صهیونیستی تلاش داشت حدود ۲ میلیون یهودی را آنجا ساکن کند.

زنگنه دراین‌باره اضافه کرد: کرانه باختری اصلی‌ترین به‌اصطلاح گذرگاه یا منطقه متعلق به مسلمانان است یک منطقه سوق الجیش به جهت ارتباط با جبهه مقاومت است، عامل دیگر که در جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی این‌طور بیان کرده بودند که حماس دیگر وارد فضای سیاسی شده است و تفنگ را روی زمین گذاشته و دنبال معامله است مانند خیلی از رهبران فلسطین که متأسفانه بعد از مدتی اسلحه را کنار گذاشتند.

وی مهم‌ترین دلیل عملیات طوفان الاقصی عادی‌سازی را روابط رژیم صهیونیستی با عربستان بیان کرد و تصریح کرد: زمانی که این روابط و توافق مراحل نهایی شده بود این عملیات اتفاق افتاد، توافق رژیم اسرائیل و عربستان به نقطه نهایی خودش رسیده بود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت این توافق گفت: در حالی‌که فلسطین از مسئله اول دنیا خارج‌شده بود اگر این توافق اتفاق می‌افتاد دیگر از بین رفتن رژیم صهیونیستی به یک رؤیا تبدیل می‌شد ۴۰ هزار شهید غزه و شهادت سرداران سپاه شهید نیلفروشان، شهید سید حسن نصرالله از یک فاجعه بزرگ برای جهان اسلام جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک سال قبل از عملیات طوفان الاقصی نتانیاهو در سازمان ملل درباره عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل می‌گوید طوفان الاقصی این نقشه را بر هم زد؛ در صورت عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب، آسیا به اروپا متصل می‌شد از اقیانوس هند تا مدیترانه تحت کنترل آن‌ها و متحدانش قرارمی گرفت که آب‌های بین‌المللی را بسته و تجارت را مسدود می‌کرد.

وی تأکید کرد: اگر این توافق انجام می‌شد رژیم اسرائیل تبدیل قطب اقتصادی اروپا و آسیا و یک قدرت بلامنازع اقتصادی می‌شد امنیت تمام اروپا و آمریکا در گرو اسرائیل بود.

زنگنه در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه دفاع از حزب‌الله، جهاد و همچنین ضربه به اسرائیل غاصب را به‌عنوان وظیفه همه مسلمانان بیان می‌کنند، در ادامه به حمایت و همدستان آمریکا بر حفظ رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: حفظ امنیت رژیم غاصب پوششی برای حفظ و در اختیار گرفتن منابع منطقه است، استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است سیاست آنان تبدیل رژیم صهیونیستی به دروازه صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه است.

عملیات طوفان الاقصی خدمت به انسانیت بود

وی تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی خدمت بزرگی به منطقه و کشورهای اسلامی کرد بلکه این عملیات خدمت به انسانیت بود ضربه سنگینی به منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه خورد همچنین به منافع تمام کشورهای حامی اسرائیل ضربه وارد کرد.

وی بابیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در کنار استفاده از ادوات نظامی جنگ شناختی و رسانه‌ای را آغاز کرده است، افزود: طوفان الاقصی عزای عمومی برای رژیم صهیونیستی بود این عملیات باعث بیداری کشورهای جهان ازجمله آمریکا و انگلیس شد دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha